Garantie & reparatie

Wanneer je bij ons koopt mag je ervan uitgaan dat het een kwalitatief hoogwaardig artikel is. Op ieder artikel geldt de wettelijke garantie die inhoudt dat een artikel datgene moet doen wat jij als klant er bij normaal gebruik van mag verwachten. Naast de wettelijke garantie geldt ook de fabrieksgarantie. Indien er sprake is van fabrieksgarantie, dan kun je dit terugvinden in de gebruiksaanwijzing van het artikel. De garantie op onze artikelen verschillen per artikel.


Defect of beschadigd artikel melden

Op alle artikelen die je koopt geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij bezorging in goede staat moet zijn en bij normaal gebruik goed moet functioneren.

Meld via onze klantenservice een defecte of beschadigd artikel. Ook als je artikel beschadigd bezorgd is of al binnen de zichttermijn van 14 dagen stuk is gegaan. De garantie op onze artikelen verschillen per artikel. We hebben maar twee dingen nodig: je aankoopfactuur en een duidelijke omschrijving van wat er mis is met het artikel.

Nadat je het artikel bij ons hebt gemeld voor reparatie ontvang je een e-mail over de reparatie van je artikel of de terugbetaling van het aankoopbedrag.

Reparatiekosten

Binnen garantie

Je hebt recht op een goed artikel. Dus als je een terecht klacht hebt over een artikel, komen de kosten voor het omruilen of repareren van een artikel (inclusief onderzoekskosten- en/of verzendkosten) binnen de garantie voor onze rekening.

Als de reparateur je artikelklacht heeft beoordeeld en deze niet terecht blijkt te zijn, ontvang je een prijsopgave voor de reparatie. Je kunt dan zelf beslissen of je het artikel wel of niet wilt laten maken. Laat je het niet repareren? Soms worden er nog wel onderzoekskosten in rekening gebracht (deze staan op de prijsopgave).

Buiten garantie

Valt de reparatie of omruil buiten de garantie, dan dienen de kosten zelf betaald te worden. We gaan je natuurlijk niet ineens achteraf een rekening presenteren. We laten het je dus vooraf weten als er kosten verbonden zijn aan de reparatie.

Indien je een artikel retourneert zorg er dan voor dat het artikel zo compleet mogelijk, inclusief alle bijbehorende accessoires en handleidingen retour gezonden wordt. Mocht je het artikel hebben opgebouwd, dan dien je deze uit te bouwen of los te koppelen en alleen het originele artikel te retourneren. Tevens dien je een kopie-aankoopfactuur bij te sluiten en een ingevuld retourformulier.

Mijn reparatie volgen

Zodra de geautoriseerde reparateur je artikel ontvangt, duurt het maximaal 14 werkdagen voordat we je gerepareerde artikel terugsturen. Als niet alle onderdelen op voorraad zijn, de reparatie niet meer onder de garantie valt of we het artikel niet meer kunnen repareren, krijg je binnen 14 werkdagen bericht van ons over een passende oplossing. Daarnaast houden wij jouw op de hoogte per mail over de voortgang van jouw reparatie.

Uitleg over garantievoorwaarden

Wettelijke garantie

Op alle artikelen die je koopt zit wettelijke garantie op. Dit betekent dat een artikel bij bezorging in goede staat moet zijn en bij normaal gebruik goed moet functioneren.

Fabrieksgarantie

Op sommige artikelen heb je naast wettelijke garantie ook fabrieksgarantie. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd. Indien er sprake is van fabrieksgarantie, dan kun je dit terugvinden in de gebruiksaanwijzing van het artikel.

Recht op een goed artikel

Je moet een artikel in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is. De levensduur varieert per artikel.

Wanneer is een artikel niet goed?

Een artikel is niet goed als het niet compleet is of beschadigd is en/of het niet goed functioneert.

Rechten tijdens de garantie

Als een artikel niet goed functioneert binnen de garantie, zoeken we zo snel mogelijk naar een oplossing. Denk aan een kosteloze reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je aankoopbedrag. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op kosteloze reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je aankoopbedrag. Heb je het artikel normaal gebruikt en is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op bovengenoemde oplossingen.

Garantiebewijs

Het aankoopfactuur van je bestelling is ook het garantiebewijs van je artikel. Wil je aanspraak maken op garantie, dan vragen wij om een kopie van je aankoopfactuur.

Klacht of defect binnen garantie

Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op jouw situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief onderzoekskosten- en/of verzendkosten) binnen de garantie voor onze rekening.

To Top